سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جستجوی دانش، برتر از عبادت است .خداوند فرموده است : «از میان بندگان خداوند، تنها دانایان از خدا بیم دارند» . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :7
کل بازدید :40102
تعداد کل یاداشته ها : 11
103/2/7
2:3 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حیدریم[810]

خبر مایه
پیوند دوستان
 
سیب سرخ پایگاه امام جعفر صادق شهیدیه فرزانگان امیدوار در انتظار آفتاب ###@جزین@### من وآینده من دیداردوست عکس و مطلب جالب و خنده دار جاده های مه آلود سرچشمه ادب و عرفان : وب ویژه تفسیر ادبی عرفانی قرآن مجید سایت مهندسین پلیمر
Polymer Engineers of Iranian Universities
لنگه کفش مهندسی مکانیک ( حرارت و سیالات)-محی الدین اله دادی کلبه درویشی هم نفس آسمون آبی چهاربرج ►▌ استان قدس ▌ ◄ رقصی میان میدان مین سرچشمه : سرچشمه همه خوبیها مهدی (عج) است ****شهرستان بجنورد**** بوستــان نهــج الفصـــاحـه بی ســر و سـامـــان امامزاده میر عبداله بزناباد تسنیم عشق ۩۞۩ السلام علیکم یا اهل بیت النبوه ۩ دیار من دشتستان- بنار آبشیرین تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر .: شهر عشق :. منادی معرفت رویای شبانه هر چی بخوای پیامنمای جامع بوی سیب @@@این نیزبگذرد@@@ بادصبا ایران اسلامی وب سایت روستای چشام (Chesham.ir) منتظر مفرد مذکر غایب دوستدار علمدار یادداشتهای فانوس اندیشه های من انسان جاری گدایی در جانان به سلطنت مفروش عطر یاس *bad boy* دل شکسته یکی هست تو قلبم.... برادران شهید هاشمی شهداشرمنده ایم _شهرستان بجنورد S&N 0511 رهبر بختیاری الهگان صدای سکوت (بنفشه ی صحرا) عشق ترانه ی زندگیم (Loyal) ღ♥ღحرف دلღ♥ღ بانوی اسمانی Deltangi درست و غلط عطش (وبلاگ تخصصی ماه محرم و صفر) اواز قطره بزرگترین سایت خنده بازار جیغ بنفش در ساعت 25 گذری به نام امام نقی علیه السلام خدا،عشق،خنده گروه اینترنتی جرقه داتکو نهِ/ دی/ هشتاد و هشت دختر و پسرای ایرونی ایـــــــران آزاد یاامام حسن مجتبی (ع)ادرکنی *دنـیــــای مـــــــن :) * بزرگترین گالری عکس افسانه دونگ یی قتیل العبرات منتظران شهادت اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان مانه وسملقان دفتر احسان رویابین اهلبیت (ع)،کشتی نجات ما... ترنم حضور تکواندو روان شناسی * 心理学 * psychology بیان مبین کشاورزی نوین سایه های خیال عزای حسینی بادله گشت شاسوسا عرفان وادب یک عاشقانه ی ساده برای من...... خورشیدها فاطمیون لنجان کبوتر حرم رگ روح صبح انقلاب فرهنگی عـــــــــــاشــــــــقانــــــــــــه هــا بهار عشق باشگاه پرواز آرمان یاور 313 سربازان وطن مجله اینترنتی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور - واحد دررود آخرین اخبار شرکت های مربوط به موبایل مهندسی متالورژِی دلنوشته های یه عاشق! السلام علیک یا صاحب الزمان (عج) تینا delshekasteh ♥ღردپای عشق♥ღ هیئت فاطمیون شهرضا بر و بچه های ارزشی کوثر ولایت ❤خاکســـــــتر عشـــق❤ مقاله های تربیتی شهود ASIAN MARADONA عشق نامه mahemalakut حفاظ گروه رزمی کاران ذوالـــفقار. (درچه) مناجات با عشق فهادانــ از یک انسان تندیس اندوه واصـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــل صداقت عاشقانه ها وبلاگ شکلاتی ها تَرَنّم عفاف پرسپولیس معرکه همون قلقلک آسمان آبی مطالب جالب نوجوونی از خودتون هیئت حضرت زهرا(س)شرفویه شهد عشق نمکی نـــابترینـــــــــــــــــها هیئت کریم آل طاها - قم برای پسر نازم آیدین جان مطلع مهرورزی ومحبت به بهترین وبلاگ سرگرمی خوش امدید نشریه ی فرصت هیئت عزاداری آسمانیان فاطمه زهرا فرهنگ سازی برای مصرف تولید داخلی به نام آنکه مسی را آفرید تا رونالدو بی سرور نماند... جهاد ولایت پایگاه شهید کریم مینا سرشت گاهنامه زیست ♀♥♂Door Va Nazdik♀♥♂ * امام مبین * دوستانه خاطرات یک مرد مجرد درجست وجوی حقیقت پری دریایی جوک و خنده جوجو لاو اس ام اس دو بال پرواز دهاتی دکتر علی حاجی ستوده عاشق فوتبال قلب خـــــــــــــــــــــــــــاکی طلبه ایرانی ماه شعبان fazestan زادگاهم بنارآبشیرین را دوست میدارم حاج آقا مسئلةٌ sindrela رویای زیبا ... شیدائی لهجه سکوت عشق به خدا جوان ایرانی امام عصر(عج) خیمه انتظار راه خواص منهاج مسأله شرعی kaveh درباره ی رپ و دوست شدن با شما

همه دیدیم که آن شاعرِو دبیرِ همیشه یِ جشنواره های شعر دفاع مقدس، چگونه در بحبوحه فتنه با قلم خویش، به لباس فاخر بسیج اسائه ادب کرد، همه دیدیم که آن کارگردن شهیر چه سان، آبروی فیلمسازی خویش را برای عشوه های دروغینِ... به حراج گذارد و...

 نوریزادمن قصد ندارم در این مطلب مثل بعضی دوستان از محمد نوری زاد گلایه کنم، یا به سوابقش در کیهان و روایت فتح اشاره کنم و ایراد بگیرم که چرا تغییر کردی و چرا دست از عقاید سابقت برداشتی؟ چون اصلا مهم نیست. تغییر و تحول جزو خصوصیات آدمیزاد است. کل تاریخ صحنه‌ی همین تغییر و تحول‌ آدمهاست. تغییر آدم‌های بزرگی که نوری‌زاد در برابر آنها اصلا به حساب نمی‌آید. نویسنده کیهان بودن هم آن‌چنان مقام و منزلتی نیست که انگشت به دهان بمانیم. معاویه ظاهرا نویسنده برخی نامه‌های رسول خدا بوده! (یا چنین ادعایی داشته)

چه زیبا نوشته است محمد نوری‌زاد که «برای همین دو روز ریاست، قلم در می‌کشند و با قلمی که پوزه‌اش به چربی سفره آلوده است، از «نخبه‌کشی» می‌نویسند و به قول آن دوست، اصلا کاری به این ندارند که «حق‌کشی» در تاریخ خونبار شیعه، سابقه‌ی دور و درازتری دارد. آن هم به دست کسانی که برای خود، سوابق درخشانی قائلند و به وقت ضرورت یک به یک آنها را برمی‌شمارند و اساسا «نان» همان سوابق را می‌خورند! حال آنکه «حال» آنان چیز دیگریست. می‌گویند شمربن ذی‌الجوشن، در رکاب حضرت امیر (ع) و در جنگ صفین، زخم‌ها برداشت و سال‌ها به «جانبازی» خود مباهات می‌کرد و یا عقبه‌ی او، طلحه و زبیر، مگر در رکاب اسلام و رسول خدا (ص) کم مجاهدت کردند!…»

من به نفس چرخش‌های نوری‌زاد کاری ندارم. آزاد است و اختیار خودش را دارد. تا دیروز از جمهوری اسلامی دفاع می‌کرد، امروز دلش می‌خواهد دفاع نکند. این حق نوری‌زاد است. چکار به کار او دارم؟ من فقط می‌خواهم به سهم خودم از نوری‌زاد تشکر کنم. چون او درس‌های زیادی به من آموخته که قطعا در زندگی شخصی و اجتماعی و نیز در آینده‌ی سیاسی و رسانه‌ای من تاثیرات خوبی خواهد داشت.اگر نوری‌زاد نبود، خیلی از عبرت‌های تاریخ در لابه لای صفحات همان کتاب‌های تاریخ می‌ماند و کسی به درستی درک نمی‌کرد که فراز و فرود آدم‌ها یعنی چه؟ اگر نوری زاد نبود، معنی این حدیث شریف امیرالمومنین را متوجه نمی‌شدم که «جاهل را نمی‌بینی جز در حال افراط یا تفریط!»

انصافا ما از این جهت مدیون نوری‌زادیم و باید خداوند را شکر کنیم که او را مایه‌ی عبرت ما قرار داده. تا افراط و تفریط او را تکرار نکنیم و به سرنوشت او دچار نشویم. من با دیدن نوری‌زاد، از کتاب‌های تاریخ به زمان حاضر نقل مکان می‌کنم و از سرنوشت خودم می‌ترسم. چون ظرفیت نوری‌زاد شدن را دارم.

البته آدم‌هایی مثل نوری‌زاد زیادند. نوری زاد کوچکترینشان است. شخصیت‌های بزرگتر و مهمتر از نوری‌زاد هم داریم که اسیر افراط و تفریط شدند. مثلا جناب صانعی. در روزهایی که حتی خود امام خمینی هم اشتباهات و اشکالات نظام را قبول داشت، آقای صانعی در جایگاه یک مسئول جمهوری اسلامی ادعا می‌کرد که «همه چیز ما زیر این گنبد کبود، عالی است!» (عین جمله ایشان)

خلاصه اینکه جوری زندگی کنیم و طوری حرف بزنیم که فردا و پس فردا لااقل از خواندن نوشته‌های خودمان خجالت نکشیم. کسی به ریشمان نخندد که چرا تا این حد چرخش؟ چرا لااقل یک سیر منطقی نداشتید؟

در پایان مجددا از آقای نوری‌زاد تشکر می‌کنم و از ایشان می‌خواهم که با تمام قوا به راهشان ادامه بدهند و خم به ابرو نیاورند و اسیر جوسازی‌ها نشوند.همچنین از مقامات قضایی و امنیتی عاجزانه خواهش می‌کنم کاری به کار آقای نوری‌زاد نداشته باشند. اگر هزار نامه‌ی دیگر هم نوشت، او را اذیت نکنند. حتی اگر فیلم و سریال هم ساخت و سرش را به دیوار کوبید و در قنوت نمازش گریه کرد و خودش را شکنجه داد، مانعش نشوند. اجازه بدهند فیلمش را بازی کند! مطمئن باشند که تاثیر این فیلم‌های جدید و بینندگان آن از «چهل سرباز و پروانه‌ها» بیشتر نخواهد بود

          در آستانه 9دی این حماسه ی عزت خواهی   همه با هم پیش به سوی بصیرت واقعی 

  


90/10/7::: 1:51 ع
نظر()
  
  

                                                      حماسه9دی 

 نه دی، فرق کوفه با تهران وعراق با ایران را نشان داد و آب رفته را به جوی بازگرداند.

 نه دی، ندای هل من ناصر بلند نشد ولی فریاد لبیک یا حسین تا آسمان به گوش همه رسید.

نه دی، شش ماهه، سه ساله، جوان، پیر، زن، مرد، ویلچری، شیمیایی و ... داشت.

نه دی، در ایران بود ولی پایه های کاخ سفید در مکان و کاخ سبز معاویه در زمان را لرزاند.

نه دی، مانور اعلام آمادگی یاران آخر الزمان مهدی (عج) بود.

نه دی، شروع حرکت و یک فرهنگ بود یعنی «عزت خواهی»

نه دی، یک روز بود ولی خیرٌ مِن الفِ شَهر بود.

 نه دی، عاشورا بود و ایران کربلا.        

نه دی، ثمره ی خون شهید آیت ها، مطهری ها، بهشتی ها، باکری ها، همت ها و ... بود.

نه دی، روز بخشش فریب خوردگان و روز غضب بر فتنه گران توسط امت بود.

نه دی، آموخت که نیازی نیست همیشه ولیّ در بین باشد بلکه کافی است ولیّ در دل باشد.

هرچه خواستم بگویم که نه دی چیست، زبان الکن بود و قلم قاصر. فقط می توانم که بگویم نه دی، نه دی بود و بس.

 


90/10/6::: 10:50 ص
نظر()
  
  

دانشگاه محیط دینی،حوزه همیشه به روز

امام خامنه‌ای یک شخصیت برجسته حوزوی هستند که از سالیان دور با دانشگاهیان رابطه‌ای صمیمی و دوستانه داشتند. هنوز جلسات تفسیر قرآن و تبیین عقاید معظم له که در سال‌های پیش از پیروزی انقلاب در مشهد ارائه می‌گردید، از یاد و خاطر دانشجویان شرکت کننده در این محفل معنوی نرفته است. ایشان  همواره با نگاهی پدرانه و آگاهانه، مسائل گوناگون حوزه و دانشگاه را رصد می‌نمایند و با ارائه رهنمودهایی کارگشا، این دو نهاد علمی و مهم را به سمت تعالی رهنمون می‌سازند. گزیده ای از سخنان ایشان را در ذیل یادآور میشویم ،امید که چراغ راهمان باشد:

                            

[کارکرد حوزه] متوجّه به کسب علومِ مربوط به فهم و تبلیغ دین و نوآورى در مباحث دینى و نوآورى در فهم مسائل روز و حادث شونده در زندگى است، این حوزه است و کارش عبارت است از تحقیق در مسائل دینى و فراگرفتن احکام الهى در همه‌ى شؤون زندگى. آن هم نه فقط در آنچه که مربوط به کنج محراب یا کنج خانه است؛ بلکه در قلمرو وسیع زندگى بشر.

[کارکرد دانشگاه] ناظر به اداره‌ى امور زندگى مردم، منهاى مسائل مربوط به دین است. مردم معاش دارند، کسب دارند، ساختمان دارند، راه دارند، جسم دارند؛ شناسایی هاى گوناگون لازم است، تحقیق در امور زندگى مردم لازم است. علوم مختلف و انواع و اقسام دانشها، براى بهتر کردن و راه انداختن زندگى مردم وجود دارد.این نهاد باید تحقیقات نوِ دنیایى را جذب کند و خودش به نوبه‌ى خود، تازه‌هایى در این دانشها بیافریند و به بشریت عرضه کند.

ثمره رابطه متقابل حوزه و دانشگاه اینست...

اگر این دو نهادِ دانشجویى، خوب کار کنند و با هم رابطه‌ى متقابل دوستانه داشته باشند، معنایش این خواهدشد که این جامعه، هم دینش و هم دنیایش آباد خواهد شد. آنها جهت گیرى زندگى جامعه را تصحیح مى‌کنند؛ اینها حرکات زندگى جامعه راتسهیل مى‌کنند. آنها فکر و ذهن و روح جامعه را آن‌چنان از زشتیها و نادرستیها دور مى‌کنند که بفهمد به کجا باید حرکت کند، و اینها وسیله‌ى این حرکت را به‌دست او مى‌دهند تا حرکت کند.

 


90/9/26::: 1:52 ع
نظر()
  
  

 عارف فرزانه آیت اللّه بهجت (ره) می فرمود: مضمون زیارت عاشورا گواه و روشن کننده عظمت آن است، مخصوصاً وقتى آنچه در سند زیارت ملاحظه می کنیم که امام صادق علیه السلام به صفوان مى فرماید: زیارت عاشورا را بخوان و در خواندن آن استمرار داشته باش، من به خواننده آن چند چیز را تضمین می کنم:زیارت او قبول و حاجت وى از جانب خداوند متعال بر آورده می شود و با دست خالى باز نخواهد گشت. اى صفوان! این را با ضمانتى از پدرم، و پدرم از امیرالمؤمنین علیه السلام و ایشان از حضرت رسول صلّى الله علیه وآله و رسول خدا از جبرئیل و جبرئیل از خداوند عزّوجلّ دریافت نموده، هر یک از آنها این زیارت را با این ضمانت تضمین نمودند، خداوند عزّوجل به ذات اقدس خود قسم خورده که هرکس زیارت کند حسین علیه السلام را به این زیارت از نزدیک یا دور و دعا کند به این دعا، زیارت و دعاى او را قبول مى کنم.پس از درگاه من با ناامیدى و زیان باز نگردد و او را به برآمدن حاجتش، و رسیدن به بهشت و آزادى از دوزخ خرسند و خوشحال مى کنم.

                               


90/9/7::: 9:39 ص
نظر()
  
  

برخیز

قافله کربلا روانه است و آواز جرس که از باطن ملکوتی انسان برمی آید عشاق حرم را فرامی خواند،اما برادر می دانی حب حسین(علیه السلام)در دلی بیدار میشود که از خود وآنچه دوست دارد در راه خدا گذشته باشد.                                                                   

                                                           (سردار عاشورایی شهید سید مرتضی آوینی)

                                                                                                                    

     


90/9/5::: 7:42 ص
نظر()
  
  
<      1   2   3      >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ دیگر تو بی نام نیستی از این به بعد هر زمان که خواستیم میتوانیم بگوییم حمید جان... *شناسایی شهید گمنام دانشگاه علوم پزشکی کرمان توسط مادر شهید*


+ *شاید راز فاش شدن نامت سیلی بزرگی بود برای کسانی که میگفتند ایرانی نیستی ... چقدر سخت است این تهمت که نیستی از این خاک،از خاکی که برایش جان دادی ... راستی چقدر گمنامی با بی نامی فرق دارد... گمنامی یعنی گم شدن در نور حقیقت الهی ... وتو هنوز گمنام زمینی ونامدار آسمانها در آخرین پنج شنبه از سال 1391یادی کنیم از شهداء،این راست قامتان همیشه تاریخ*
+ *سفری در پیش داریم،سفری که تا ابد به سوگمان خواهد نشاند. از مولا رخصت دیدار گرفته ایم،اذن حضور. نامه ای به دستمان داده اند ... با خطی سبز ... با خاتمی سرخ ... با اولین جمله اش دنیا بر سرمان خراب می شود: من الغریب الی الحبیب ... درنگ جایز نیست،بار میبندیم،دل میکنیم. عزم خاکی پر بلا را داریم...*


+ سلام بر هادی النفوس/ *دشمن هم فهمیده است مهدی ریشه در هادی دارد*. *امام سامرا سلام بر شما سلام بر ظهور است*